Patientrettigheder
Dine juridiske rettigheder
Patientrettigheder er vores lovmæssige forpligtelser over for dig. Rettighederne skal sikre et optimalt forløb, når du skal undersøges og behandles.
Patientrettigheder
Dine rettigheder
Her har vi samlet de patientrettigheder, der er relevante for din sundhedsfaglige behandling på Epilepsihospitalet Filadelfia.
Patientrettigheder
Dine muligheder
Her har vi samlet dine muligheder som patient
Patientrettigheder
Klage og erstatning
Epilepsihospitalet prioriterer kvalitet højt, såvel i behandling, som i service. Hvis du alligevel føler dig dårligt behandlet, kan du klage over:
- Servicen – serviceniveau, omgangstone, fysiske rammer eller maden). Send klagen via filadelfia@filadelfia.dk. Henvis tydeligt til, at det er en klage til direktionen.
- Behandlingen – undersøgelse, pleje og behandling, indholdet i din journal, utilstrækkelig information eller øvrige rettigheder som patient). Send klage til Styrelsen for Patientklager via klageformular på Borger.dk
Du kan søge erstatning ved Patienterstatningen, hvis du ved undersøgelse eller behandling påføres en skade. På Borger.dk kan du læse mere om Patienterstatningen og får adgang til ansøgningsformular.
Patientrettigheder
Utilsigtet hændelse
Hvis du som patient eller pårørende oplever, at der er sket noget ved dit møde med sundhedsvæsenet, som ikke skulle være sket, kan du rapportere hændelsen som en utilsigtet hændelse.
Formålet med at rapportere en utilsigtet hændelse er at forebygge at en lignende hændelse sker igen. Når du rapporterer en utilsigtet hændelse, er du med til at forbedre patientsikkerheden.
Du kan indberette en utilsigtet hændelse hos Styrelsen for Patientsikkerhed
Patientrettigheder
Kom i kontakt med Filadelfia
Telefon: 5826 4200
Email: filadelfia@filadelfia.dk
Brug digital post ved personfølsomme oplysninger. Du finder os som modtager under kategorien: Region Sjælland -> Sygehuse -> Filadelfia -> Afdeling.